Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 25 augusti 2011

Telia Felia del 2

Tillsut kom då paketet på Posten med grejerna som behövdes för att kunna fixa bredbandet och telefonen. Glada i hågen packar vi upp paketet, men vafalls, det medskickade telefonjacket är av gammal typ. Vi har inga såna uttag i huset! Telefonkö igen, låååång kö. Blir bortkopplad någon gång också. Mannen talar om problemet. Säljaren frågar upprepade gånger om vi verkligen inte har ett sånt uttag, men svaret ändras inte bara för att frågan upprepas. Nej, vårt hus är nybyggt och saknar den äldre typen av telefonjack. Tillslut får vi veta att vi måste köpa en telefoniadapter A i en Teliabutik.
Så tillslut är då bredbandet igång, halleluja. Men telefonen är fortfarande död, har varit det en dryg vecka nu till mångas förtret och förvåning.

På tal om förvåning, satte jag nästan kaffet i halsen av glädje över att ha fått en kommentar på min blogg, och ännu mer förvånad blir jag när den kommer från Telia!
Jag tackar för uppmärksamheten!! Det är bara det att det är så svårt att ringa upp när teckningen på mobilen är obefintlig (jag har ju min mobil kvar, jag kan ha den som nödtelefon när jag är ute och reser) och hemtelefonen inte fungerar...

Nej, men skämt åsido så fick jag en länk till ett formulär där det överst står: "Vi vill gärna ha mer information rörande det du tog upp i din blogg. Vänligen fyll i nedanstående formulär så tar vi kontakt med dig" Fantastiskt!! Sitter det personal och googlar bloggar om telefonfel som Telia är inblandade i??
Som den snälla och tacksamma lilla människa jag är har jag nu fyllt i formuläret.

Just nu sitter vi i telefonkö hemma hos mina svärföräldrar, vi är nummer 20 i kön och har redan suttit i den i 30 minuter och nu måste vi snart gå hem eftersom vi ska lägga ungarna som börjar bli trötta.

Och uppepå detta gnager en liten stilla oro; VAD KOSTAR telefonsamtalen till Telia??

Tillägg en halvtimme senare (med trötta ungar som skriker i bakgrunden): SAMTALET BRÖTS..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar