Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 23 juli 2011

Om ilska

Människors beteende och ibland oresonliga ilska slutar aldrig att överraska och chockera mig. Under den senaste veckan har jag blivit vittne till hur en man i min egen ålder skällde ut en man bakom disken på ett mycket udda ställe som heter Mejeriet. Varför? Jo, han hade INTE UPPLYST OM ATT DE INTE TOG BETALKORT! OCH DET HADE STÄLLT TILL MED EN J-VLA MASSA BESVÄR!! Mannen bakom disken svarar snällt att det står en skylt som upplyser om detta.. Den arge mannen avslutar med att säga att han går nu och "varsegod, spring efter och kolla registreringsnumret, så får du väl polisanmäla mig!"
Själv fick jag efter en sen avbokning av vår stuga, och då jag upplyste om att vi inte lämnar tillbaka förskottsinbetalningen, en tredjedel av priset, följande innovativa påhopp i det 20:e mejlet oss emellan, att jag kunde "..ta dom pengarna och stoppa upp dom i ....j-vla lotta bergspotta.."
Lotta Bergspotta. Det var nytt!!
Sen är det naturligtvis händelsen nu i Norge med 90 personer ihjälskjutna och flera döda i en bombexplosion. För detta finns det över huvud taget inga kloka ord att bidra med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar