Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 27 juli 2011

Barnens Gård



Igår var vi på Barnens Gård nere i Karlskrona, eller rättare sagt, det ligger mellan Jämjö och stan.
Alla somrar jag varit nere i Karlskrona och åkt förbi stället så har det vuxit sig större och större. Från att vara lite djur att klappa till en riktigt stor nöjespark, fast i litet format liksom. Och nu var det riktigt trevligt faktiskt, härligt att ha så pass nära till stället. Både vattenland, djur, hölassåkning och skojiga lekplatser. Och små elbilar att åka på till sonens förtjusning.
Mot slutet av dagen när vi skulle åka hem grät han argt på andra sidan stängslet för att få åka igen..
Sötast var de ulliga, gulliga yttepyttesmå kaninbebisarna som nästan blev ihjälkramade av alla barn.. Man fick inte lyfta dem stod det klart och tydligt, och små barn kan ju inte läsa. Konstigt nog kunde inte föräldrarna till de flesta av barnen inte det heller..? Så som det brukar vara, ingen respekt för de små djuren.
Och jag kan inte låta bli att undra: Blir de korv till hösten, kaninerna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar