Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 9 juni 2011

Svårare än nödvändigt


Mannen har skaffat sig en ny mobil. Elektronikskrotet ökar mer och mer och människor i andra länder blir involverade i "återvinningen" av vårt överflöd, den smutsigaste varianten där man bränner t.ex. gamla mobiler för att få fram metallerna, detta både farligt för människorna och miljön. Men detta är ingen känga till min man. Är det någon som efter ett tag behöver byta mobil är det nog han, så väl infettade som de blir efter ett tag i hans kök.
Mannen packar upp mobilen och pillar länge med den. Den är snygg. Vit.
-Jag fattar inte hur man ringer med den, säger han efter en stund. Mobilen har flera instruktionsfilmer som visar olika funktioner. Men ringa, det går inte.
Det ringer efter en stund, och mannen får be denna kollega ringa upp en annan kollega åt honom.
Sen ringer det efter ett tag igen.
-Jag har lärt mig att svara nu i alla fall, säger mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar