Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 6 juni 2011

Ballonger

Men vad är det för FEL på ballongerna nuförtiden?? Antingen spricker de när man blåser upp dem (om man har tillräckligt flås) eller så krymper de efter bara några timmar! Jag har för mig man kunde ha ballonger kvar i veckor efter kalasen som liten? Är det kanske något miljöovänligt ämne som plockats bort? Då kan jag acceptera det. Men om det bara är för att man ska konsumera mera? Jag tycker i alla fall att samma ballonger borde funka två dagar i rad, men icke. Jag kan till och med svära på att ballongerna som var fästa på staketet hann krympa under tiden vi igår var vid sjön. Och nej, det var inte att de spruckit.
Det är så att den snordyra gasballongen i form av en rosa enhörning som inhandlades på Valborg börjar kännas som att den var prisvärd. Kanske ett kap till och med? Den svävar fortfarande den, om än inte så högt över golvet längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar