Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 15 juni 2011

Avfall igen



Klockan ringer 04.15 och konstigt nog är jag inte så dödligt trött som man hade kunnat tro. Tåget går 05.00. På vägen i bilen tänker jag på det här att jag inte är så trött! Tills jag är halvvägs och märker att jag har på en barnskiva med Gullan Bornemark på stark volym.
Jag ska till Köpenhamn med en kollega/vän. Det är ett nordiskt seminarie om förebyggande av avfall, "Waste prevention".
På tåget är det ISKALLT. Hur ska jag kunna sova? Knölar ihop mig i sätet och tänker att väskan kan jag ha som kudde. Men i väskan ligger en medhavd smörgås, och mina glasögon, så jag plockar ur dem. Till min stora glädje hittar jag en av sonens mössor i väskan. Nu blir den platta väskan lite mjukare! Man nöjer sig med det lilla så här tidigt på morgonen.
Sover lite. Vaknar. Kollegan frågar om jag vill ha en bit banan, och då kommer jag på att även jag har en banan med. Den ligger i väskan, men har mirakulöst klarat sig oskadd, trots att den fått agera kudde.
På seminariet, som hålls på engelska, sitter jag bredvid Anders Lundin, inte THE AL, men en farbror som lite tyst säger han inte kan nåt om avfall, men är där från ett byggföretag för att lyssna lite..
Vi hinner innan hemresan gå en sväng genom den danska huvudstaden, dricker en öl och äter god mat och hinner se en torgutställning med naturfoton från hela världen som vi råkar ramla på.
Tåget är naturligtvis försenat och så hinner vi se konstutställningen i Alvesta också!
Ännu en händelserik dag i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar