Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 7 maj 2011

Vax

Tidig morgon med barnen, mannen sover. Jag passar på att vaxa benen och tar fram paketet med vaxremsor.
Dottern: -Vad ska du göra?
-Jag ska vaxa benen. Kolla här vilka svarta hårstrån!
Jag tar fram en remsa. Dottern: -Vad är det?
-Det är vax.
Dottern: -Från örat?
Hi, hi. Det var roligt.
Sen förklarar jag att man inte BEHÖVER vaxa bort håren, men att jag tycker det blir snyggare. Att det bara är mammor, inte barn som gör det. "Pappor då?"
Nej, inte pappor..
Svårt att förklara och att inte göra detta till en absolut nödvändighet för det kvinnliga könet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar