Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 10 maj 2011

Sommar

På bara ett par dagar blev det sommar!
Säkra tecken förutom värmen är: tonåringar (eller vad vet jag, det kanske var högskoleelever, kan inte avgöra ålder längre på de som är mellan 15-25 år..) i badkläder på väg till stranden. Jag gissar att det inte var för att bada. När man är ung är ju hudcancer nåt som bara drabbar andra..
En gammal tant kom åkande på bilvägen i beige rock, UTAN HATT! Också ett säkert tecken. Hon åkte dock inte i bil, utan i en permobil, vilket såg lite lustigt ut eftersom det fanns en bred cykelväg intill. Eller ska permobiler åka på bilvägen? Tror inte den frågan fanns med när jag tog körkort för 100 år sedan. Ungefär i samma veva som tanten föddes förmodligen..
Dottern hade med en liten kompis hem efter dagis. De stängde in sig i lekrummet och när jag efter några försök fick upp den blockerade dörren smörjde de in varann i solkräm med tjocka lager. Detta är visserligen enligt vad som rekommenderas, att solkräm smörjs på rikligt, men riktigt så här rikligt tror jag inte man menar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar