Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 29 april 2011

Små öron

Kaninjakt på tomten igen. Två gånger idag. Det är bruna Molly som rymmer, typiskt, hon smälter in i omgivningen bäst..
Jag ber dottern vakta ena sidan av huset och ropar efter några minuter att hon ska komma. Inget svar. Jag ropar igen. Och igen.
Blir nästan arg tillslut, vart har hon tagit vägen (?!!), och skriker att hon måste komma.
Då kommer hon tillslut.
Jag frågar sen om hon verkligen inte hörde att jag ropade. "Hur kan det vara så att jag hör när du ropar, men du hör inte mig när jag ropar?"
Svar från dottern: -Jag har ju mindre öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar