Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 14 april 2011

Känslosamt

Vi har haft två snickare boende i gäststugan nästan en vecka. De är från Krakow i Polen och är anställda via nån svenskregistrerad firma.
Eftersom jag varit hemma med sonen en stor del av tiden har det blivit en del mat och fika och småprat. Ja, de kan inte engelska. Men med kroppsspråk och lite tyska och svenska och ett och annat ord på engelska, italienska eller spanska, ja, det som passar bäst för tillfället, kommer man ganska långt!
Idag skulle de vidare till Stockholm. Och det blev faktiskt ett lite känslosamt avsked. Kramar och kindpussar (fattar aldrig hur man ska göra..) och godis till dottern.
Ja, man förlorar aldrig på att vara lite extra trevlig. "De jobbar nog bättre om jag ger dem lite fika och mat" har jag tänkt. Sen tycker jag att man på nåt sätt blir en representant för svenska folket när man har utländska besökare, antingen de skulle vara här för att roa sig eller för att jobba? Nu fick de väl en positiv bild att ta med sig hem. (Den ena hade 5 barn, jag undrar vad hans fru gillar att vara själv när han är iväg och jobbar..)
Jag hoppas det inte bara blir härifrån, utan också från de andra ställena de kommer till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar