Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 26 mars 2011

"Vad är väl en bal på slottet?"

Igår var jag på fest på slottet. Avtackning av vår käre landshövding i Gröna salen. Jag har jobbat på samma arbetsplats så länge nu att jag var med vid förra avtackningen, och det är 9 år sedan..
Underhållningen var förstklassig, maten inte lika bra. Mannen gnuggade händerna av förtjusning av rapporten att köttet var kallt, i alla fall på min och mina bordsgrannars tallrikar.
Även lilla jag uppträdde något motvilligt. NEJ INTE SJÄLV, naturligtvis inte, men vi hade skramlat ihop en kör kvällen till ära och blev faktiskt det uppträdande som fick mest applåder.. Kan ju förstås ha berott på att det var alla våra arbetskamrater som satt på plats. Men ändå! Camerata Nordica och Månkören var inte heller fy skam, även om en del av publiken nog var lite ovana vid klassisk musik vilket märktes när det sjöngs solo.
Få nu se om jag är kvar till nästa hövding pensioneras.. Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar