Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 23 mars 2011

Inne..


Trender kommer och går så det är lika bra att välja det man själv gillar. Jag är tillräckligt gammal för att kunna leva så.
Jag nämnde häromveckan att jag har kvar min mammas gamla pappersdockor och svärmor kom med den brillianta idén att sätta in dem i en ram, som tavla! Jag har köpt ram men ännu inte skridit till verket. Så tittade jag nyss en stund på "Efter 10" -kärringprogram enligt mannen- och de hade ett inslag om att 40-50-talsmodet är SÅÅÅ hett. En följd av bland annat Tv-serien "Mad men".
Och jag gillar ju färg i inredning. Shabby chic i all ära, men är det inte lite trist med allt vitt? Lite ängsligt som någon trendguru sagt?
I nån inredningstidning var det en tant som hade ett hus vid havet där ALLT var i vita färgskalor. Ja, för det finns ju så många olika sorters vitt, vilket är spännande (jo, jo)! Hon hade ett Fia-spel som var ommålat..vitt, med vita och grå spelpjäser...
Och jag gillar gamla möbler med patina, men nu kan man ju t.o.m. köpa NYA möbler med patina -som nya jeans med hål i från början..
Så läste jag häromdagen att nu kommer färgen tillbaka i inredningen!
Hurra! Tänk att jag är så inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar