Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 20 mars 2011

Pappas pojke?


Sonen hänger i de flesta sammanhang, oftast på mig som ett litet plåster. "Mamma" är det självklara svaret på 90 procent av alla frågor. Men jag misstänker att far och son kommer få mer och mer gemensamt ju äldre sonen blir (se bild)?
Han "sjunger nu" sonen. Det är två melodier som är favoriter och som han kan.. "Bä, bä, vita lamm" och "Blinka lilla stjärna". Nu ikväll när han ska sova utspelas följande:
-Bä, bä! Jag ska sjunga "Bä bä vita lamm" alltså. Men hinner knappt börja.
-Nä! Näänaaaa! Jag byter sång, hinner bara första raden. -Nä! Jag ska byta igen.
Så där håller det på. Tillslut blir han tyst och ligger och stirrar ut i mörkret.
-Nääänaaa... Han sjunger stilla. Och sen somnar han med sin gosedjurspapegoja under armen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar