Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 10 mars 2011

Fröer (igen)

JAG SKULLE JU INTE KÖPA FLER FRÖER!
Så var vi på ett stort byggvaruhus igår och i stora kartonger ligger fröer av alla de slag: 5 påsar för blott 10 kronor! Det var bara för lockande!
Bland annat köpte jag en påse av en växt som heter Kejsarvinda. Eftersom jag aldrig hört talas om denna blomma Googlar jag hemma. Och på fröföretagets hemsida står att påsarna för 18,50 är slutsålda för i år!
Jo, jo. Jag vet varför. De kostar 2 spänn på ett annat ställe.
För övrigt har alla 3 fröerna jag sådde av Vit miniänglatrumpet slagit rot och fått små späda blad. Jag råkade ju slarva bort minst två fröer, så jag är extra glad att de jag hade kvar har tagit sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar