Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 9 februari 2011

Piff puff



Det har blivit lite piffande av hemmet den senaste veckan sen vi kom hem från resan.
Jag har varit hemma med dottern som är krasslig och kladdig i ögonen. För krasslig för att få vara på dagis, men tillräckligt pigg för att gärna vilja följa med en sväng till ett fik. På Lanthandeln i Gårdby äter vi smörgås och jag ögonshoppar shabby chic. Inredningsstilen är rätt snygg (och VIT), men passar absolut inte hemma hos oss. Vi har mycket gamla möbler, men det här nötta, skavda, nej, det krockar. Även om det varit så att det passat in hade mannen protesterat högljutt. Jag hittade dock fina krokar i metall som jag köpte.
Och igår satte jag äntligen in för ca 2 år sedan loppisfyndade gamla bokmärken (flygplan och tåg) i ramar. De ska vara på sonens rum. De krävdes tydligen en pojk för att det faktiskt skulle bli barntavlor av dem.
Och på Posten, beställda på "Living in a box" kom nya snygga kuddfodral. Fair trade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar