Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 15 februari 2011

Klister?

Jag hajar till när senaste alstret av dottern plötsligt sitter upptejpat på väggen i vardagsrummet. Vi har väl en hyfsat tolerant inställning här hemma till barnens diverse "utsmyckningar" av hemmet; i lekrummer får dottern tejpa bäst hon vill. Men en del väggar kan faktiskt få vara ifred tycker jag, så som denna som nu fått ett extra konstverk i blandteknik.
-Oj, har du satt tejp på väggen, säger jag lite förskräckt och ser framför mig hur tapeten lossnar när teckningen ska tas ner.
Dottern tittar på mig lite surt. -Man kan väl inte ta KLISTER!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar