Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 5 januari 2011

Leka leka






Häromdagen var vi på ett lekland inne i Kalmar. Jag måste erkänna att dessa inrättningar är bra. Jag betalar gärna för att dottern ska kunna sträcka ut ordentligt. Speciellt nu när vi är långlediga från jobb och dagis. I detta fall var det dock barnens farmor som stod för kalaset.
Hur klarade våra egna föräldrar egentligen att aktivera barnen? Ett barnprogram en halvtimme om dagen. Ingen dvd i bilen vid långresor. Presenter två gånger om året. Ingen DATOR! Inte konstigt att "Linus på linjen" och gubben i "Anslagstavlan" var högklassig underhållning. Mycket av det som finns idag skulle vi klara oss utan, naturligtvis. Men så länge det handlar mer om tjänster, i detta fall underhållning, än om att konsumera en massa grejer är det OK tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar