Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 18 december 2010

Ledig lördag


Barnen fick följa med farföräldrarna till stan och hem kom förutom en massa julpynt en dansande tomte med gitarr som sjunger "Merry Christmas baby, you make me wanna shout". Och JA, efter att blott ha lyssnat ett fåtal gånger till denna tomte känner jag att jag också vill skrika.
Vi har också hunnit baka cupcakes, d.v.s muffins med glasyr på. Glasyren var dock tackvänligt nog i detta recept philadelfiaost blandat med socker och apelsinskal, riktigt mumsigt. Glasyr, eller frosting, om man nu ändå ska använda engelska är riktigt otäckt tycker jag.
Tänk er en sjungande tomte med glasyr på, det vore en rikigt skräckis det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar