Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 3 november 2010

Gratis


Idag har den hutlöst dyra muren som ska kanta vår uppfart börjat ta form.
Mannen var halvt i upplösningstillstånd denna eftermiddag. Detta därför att denna skojiga händelse skulle krocka med en annan spännande grej.
Han hade tidigare under dagen kontaktat firman som isolerat vår övervåning med miljövänligt, i små, små bitar sönderrivet och sedan insprutat tidningspapper.
Jag hörde själv hur han säger till mannen i andra änden av luren nåt i stil med att "vad roligt, för jag missade ju när ni isolerade förra gången!"
Jag kan för egen del tänka mig flera andra saker som vore värre att missa än när man isolerar, hur spännande kan det vara..?
Det visade sig att dottern tyckte det var minst lika roligt som sin far att vara med och "hjälpa till". En gubbe stod ute på vår altan med en stor slang och den andra var uppe på övervåningen för att leda isoleringen rätt.
Jag började tillslut få en lätt huvudvärk av att höra dottern gång på gång hojta till gubbarna om vad de gjorde. En riktigt höjdare var också att få låna en pannlampa. Den fick sitta på även under middagen, men sen lämnade hon faktiskt den ifrån sig frivilligt. Hon såg ju själv vad mörkt det var ute..
Det visade sig att kalaset var gratis! Tills skillnad från den dyra muren tog dessa TVÅ snälla gubbar INGET BETALT för att en hel TIMME isolera lite extra.
MEN, det finns ju inget som är gratis här i livet?
Soffan var nersölad och golvet smuligt med en massa av dessa små tidningspappersflagor. Men gratis är gott. Grrrrrrrrrrrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar