Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 8 november 2010

Den döende svanen


Mannen har lovat bort nåt som ska vara ätbart och hålla i en vecka, men som inte ska ätas.. Det ska vara med på nån sorts modemässa med bl.a. renässanskläder. Det ska vara färdigt imorgon..
-Nåt sorts bröd kanske, föreslog jag igår. Man gjorde väl skådebröd i form av t.ex. svanar på typ 1700-talet?
Mannen kommer så hem idag och berättar att nu ska här tillverkas en svan i maräng! Och frigolit! Han litar dessutom på min konstnärliga ådra när det gäller svanens utseende!
Jag tittar i en fågelbok. Knölsvan och sångsvan.
Mannen vill genast att vi provar! "Tänk om det blir katastrof imorgon!?"
Så vi skrider till verket. Jag sågar ut en stackars knölsvan (?) i frigolit, mannen vispar maräng..
-Nu skulle min teckningslärare se mig, säger mannen medan han vispar. Hon sa att jag var helt konstbefriad.
Han har eventuellt tänk lägga skivor av "Blå Kongo" runt svanen. Som vatten.
För tillfället bakas en marängklädd frigolitsvan i ugnen. Det luktar lite lätt av plastic padding..
Ibland är jag väldigt glad att jag inte arbetar i mannens företag. Men svanen blir säkert succé..?
Och modeller äter väl ändå inte sötsaker så det går fint att använda obegränsat med lim om så skulle behövas, det är nog ingen som kommer försöka provsmaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar