Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 21 oktober 2010

Shabby chic

Vi har överdrag till Ikea-soffor från Bemz. Och nyss har jag lagt ca 20 minuter av min dyra tid när barnen somnat på att svara på en kund-enkät från dem. Man får ett kuddfodral som tack. Det är värt 299 kronor. Man kunde välja mellan ett helblått och ett blått med rosor. Jag har valt det sista. I vårt hus har vi nästan ingenting som är blått. Det är en färg som lyser starkt med sin frånvaro. Jag ogillar inte alls blått, det har bara blivit så. Vi har många röda detaljer. Eller detaljer och detaljer, också vår hörn-manchestersoffa från IKEA är röd. Och den är ju rätt stor.
Vi har två blåa ytterkrukor, nej förresten TRE. Det är nog allt.
Så vad ska jag ha detta överdrag till? Det var snyggt. Det kanske passar in någonstans, i nåt hörn? Eller i gäststugan?
Jag har lagt 20 minuter av min tid, mitt liv, på att fylla i en enkät. Det är inte bara av snålhet. Jag GILLAR enkäter. Jag är nog en av få människor som gör det, tror jag. Och jag har ALDRIG blivit uppringd av Sifo. Men häromdagen svarade jag snällt på frågor om sjukvårdsupplysningens service och jag har svarat på andra undersökningar om vården i Kalmar. Detta gjorde jag gratis.
Så varför inte svara på en enkät där man får ett snyggt kuddfodral, även om nu inte detta passar in någonstans?
Jag kan ju alltid sälja det på Tradera. Som shabby chic. Fast nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar