Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 9 oktober 2010

Fult tåg


Har nu i veckan varit på kurs igen. I Jönköping. Tåget på morgonen kom ovanligt nog fram i tid, men eftersom det ösregnade tog jag taxi till hotellet där vi skulle vara. Regn. Jag har nästan glömt bort att det kan regna, var helt oförberedd på detta med min tygväska och vattengenomsläppliga jacka. Den första taxibilen som körde fram hoppade jag snabbt in i och sa vart jag skulle. -Hittar du dit? frågar taxichaffisen.
Skojar han med mig? Nix pix. Det gör han inte. Han gestikulerar att jag ska byta till en annan taxi. Ut i ösregnet igen och in i nästa bil. Chauffören i denna vevar ner rutan och frågar chaffis nummer ett vad problemet är?
-Jag hittar inte!!
-HITTAR INTE!!??
Chauffören fnissar gott åt detta hela den korta resan till hotellet.
Dagen blir intressant och mycket lärorik.
Även på hemvägen är tåget i tid, trots TVÅ byten. Jag passar på att bland annat fördriva tiden med att rensa väskan på kvitton. Enligt mina kvitton är 90 % av det jag handlat senaste halvåret antingen blommor på plantskolan eller kroppkakor.
Jag får vid ett av mina byten under dagen också syn på ett tåg som måste vara ett av Sveriges, eller kanske VÄRLDENS fulaste tåg. Det är så fult att jag bara måste ta en bild. Känner mig nördigare än nördigast när jag plockar upp mobilen för att föreviga detta. Man tar inte bilder på tåg. Å andra sidan brukar nog häftiga människor sällan hänga på plantskolor och äta kroppkakor jämt och ständigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar