Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 4 september 2010

Provtur

Inspektion av vår båtplats resulterade idag i att dottern tappade sin ena gosedjurskatt i vattnet. Båten fick så, i sällskap med mannen, en anledning att få sjösättas i brådrasket. Huj, vad det gick snabbt att få på det båtsläpet på bilen och så susade familjen iväg ner till hamnen. Hela proceduren tog nog 5 minuter. Max.
I med båten, och där ligger kattskrället i vattnet. Farfar som är med gör ännu en insats och så är katten räddad.
Sen en provtur med båten. Efter bara några minuter har dottern lärt sig hur man gasar. Och bromsar. Lillebror flyger nästan överbord, så skojigt är det.
Och även jag tycker det är skoj. Det är inte så dumt med båt ändå!
Synd bara att sommaren är slut för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar