Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 3 september 2010

Döden döden

Patrik Kanin är död. Trodde först han rymt, för buren och hans hus var tomt. Men så lyfte jag lite på halmen och där låg han, stel som en pinne. Utan huvud. Eller var det ändå ett huvud..? Jag vågade inte undersöka det hela närmare.
Dottern ville genast ringa farfar. Som kom hit efter en liten stund och hjälpte mig gräva en liten grav. Dottern fick bestämma var någonstans. Det blev vid en rosbuske. Bra tycker jag, så får rosorna lite extra näring. Ett eget litet kretslopp på nåt vis.
Farfar lyfte Patrik ur hans hus och han var biten, men inte huvudlös.
Jag gissar på mink. Som dessutom haft fräckheten att bajsa en massa högar uppepå buren och kaninhuset. Respektlöst va!
Dottern ville genast köpa en ny kanin. Vi som just köpt nytt koppel till honom, vem ska hon nu ha i det!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar