Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 31 augusti 2010

Finders keep

Jag har stulit växter. Ur en kompost hos svärföräldarnas grannar. Komposten ligger precis vid vägen. När vi gick dit en sväng nu ikväll ser jag dem plötsligt där de ligger: två storblommiga klematis. I risigt skick, men ändå! Någon har ratat dessa växter och lagt dem i komposten. -De har legat där minst en vecka, det har jag sett, säger mannen.
Och jag har missat dem! Så jag tar dem. Hämtar en hink och plockar med mig hela jordklumpen. Är det någon som ser detta? Hoppas inte det.
Grannen med komposten är polis och alldeles nyinflyttad. Men han har nog viktigare saker att hålla reda på än vad som egentligen låg i deras kompost när de flyttade in.
Jag har sett både barncyklar och rutschkana på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar