Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 5 augusti 2010

Design

När jag nu äntligen städar undan glaskrukan med en gammal amaryllis från i julas ser jag att det står ett namn på en liten plastetikett som anger vem krukan är designad av. Detta är en högst ordinär glaskruka. Men det är klart att någon formgett den.. Allt är ju designat av någon, skillanden är väl att det sällan står utskrivet i svartvitt. Eller som i det här fallet, genomskinligt och svart.
Det är som med hus. "Arkitektritat", det är något positivt? Det är bara det att även vårt nyckelfärdiga hus är arkitektritat. Inte är det en bagare som ritat det? Eller en tandläkare. Smygsnobbism, det är vad det är. Arkiteksritade hus, det innebär att det är DYRT, ofta JÄTTEDYRT. Men visst, hade vi haft några mille över kanske vi också hade haft ett sådant hus.
Nu kan vi istället sova gott om räntorna stiger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar