Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 26 augusti 2010

Båten

Mannen är uppspelt som ett barn på julafton. Efter enträget sökande på Blocket har han hittat BÅTEN. Han har redan hittat den perfekta båten ett par gånger innan och upptäckt nåt lurt redan innan han tittat, men den här gången verkar det perfekt! Nästan för perfekt. Båten säljs i ett annat län, men vid kontakt visar den sig ligga bara nån mil bort. T.o.m. detta är ju bra. Motorn, som är en miljövänlig (inom situationstecken) 4-taktare, är i sig värd mer än det som säljaren vill ha för motor OCH båt. Säljaren heter Birger. Inte kan en man som heter Birger luras? Han berättar att hans barnbarn (alltså är Birger helt klart äldre, ingen ung skojare..) kört i med motorn (en annan motor d.v.s.) och han tänkte att "Nu får det vara nog!" Inte kan väl en äldre man, med barnbarn, och vars namn är Birger, luras?
Vi spekulerar kring detta, mannen och jag.
Mannen är nästan kallsvettig vid tanken på att det kan vara så bra som det verkar och är nu rädd att "tänk om nån annan hinner före"?
Ibland avgör faktiskt slumpen att man råkar på nåt som verkar vara för bra för att vara sant. Som faktiskt är sant. Det har hänt oss förr. Det kan hända igen.
Jag får se hur det gått idag när han kommer hem från provåkningen.

Tillägg:
Äldre män som heter Birger kan luras. Det var för bra för att vara sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar