Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 19 juli 2010

Nattflox


Fröerna av Nattflox jag sådde i våras, hur skulle dessa späda plantor se ut egentigen? Inte en susning. Och inte kom jag ihåg i vilken kruka jag sått dem, bara på vilken markplätt jag direktsått lite av dessa fröer..
Så idag, nu ikväll, har Nattfloxen slagit ut i krukan med rosmarinliknande oansenliga kvistar. Och vad de doftar! Precis som utlovat på påsen. Att en så liten blomma kan lukta så mycket!
Vad jag trott mig vara små späda flox på markplätten måste således vara OGRÄS. De liknar absolut inte dessa doftande kvistar och jag har alltså pysslat om och omplanterat ett ogräs. Men de får väl vara nu när de ändå står i sina små krukor. Kanske blir jag förvånad igen om ett tag om jag har tur. Vad som anses vara ogräs är ibland bara en fråga om att befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar