Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 5 juli 2010

Fackett

Vid frukosten häromdagen säger dottern flera gånger "fackett, fackett" innan jag sömndrucket reagerar på ordet.
-Hmm, vem har sagt så?
Dottern har ett självklart svar: -Pappa.
Och ja, det stämmer ju. När mannen blir irriterad hoppar detta ofta ur hans mun.
Jag förklarar att man inte ska säga så i alla fall, även om pappa har gjort det.
Några dagar senare pratar vi om en grej på mitt jobb, mannen och jag.
Jag säger att jag får väl ta och ringa facket och fråga.
Fniss från dottern. -Fackett, fackett. Du sa fackett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar