Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 23 juli 2010

Ahh!

När man är 14 månader gammal är det så mycket man vill, men så lite man får göra. Nästan allt är farligt eller halvfarligt eller i alla fall inte tillåtet. Det ska klättras också. Ungen har ju nyss lärt dig gå. Kan han inte nöja sig med det då ett tag? Det pekas efter saker hela tiden och skriks när man lämnar föremålet eller platsen som lockar. Dörrklockan kan plinga, det vet han. Missnöjt skrik när man ska gå in. OK! Stannar till. Varsågod och tryck. "Pling plong". Nu går vi in. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! Ok, en gång till. "Pling plong". Denna lek skulle säkert kunna vara rolig hundra gånger i rad. Så går dagarna nu. Inga ord än. Allt är "mamma". Möjligtvis säger kon "ummm"? Hästar är roliga! Då smackar han. Även hundar och katter är underbara figurer. Han smackar och pekar och vinkar. Och skriker argt när de försvinner iväg. 4 tänder är på väg upp samtidigt och allt på matbordet ska testas med dessa ömmande (?) gommar. Jouice är gott! Ahh!! Varsågod att se en filmsnutt som skulle kunna passa som reklam för denna dryck:

1 kommentar:

  1. VILLKET HÄRLIGT ÄHHH SÅ GOTT .HAN BEHÖVER NOG MERA C-VITAMIN.PUSS PÅ DIG GULLUNGE

    SvaraRadera