Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 27 juni 2010

Pip pip


Nya inneleksaken för barn är en låtsashamster. Zhu Zhu. Den vi har springer runt på golvet, piper, snurrar, kurrar och så något mer ovanligt: råmar och kukelikuar.
Nya tidens Tamagotchi? Är denna nya leksak också från Japan? Varför är låtsasdjur populära i Japan? Trånga lägenheter?
Vi har haft besök några dagar och lilla H. har även hon en pipande låtsashamster.
Låtsashamstrarna dock verkade rätt likgiltiga inför varann. Trots att det på förpackningen står nåt i stil med att man med fördel kan skaffa fler än en hamster..
Har man bara känslor som räcker till när det är på låtsas kanske man inte bryr sig om denna uppmaning. Och bor man trångt räcker det nog också med en hamster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar