Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 22 juni 2010

Mjau

För att slippa en bebis som vispar med händerna i toastolen och leker med toaborsten passar jag på att göra rent i badrummet när han sover. Dottern har några gånger använt tvål som ser ut som rosor. Färgen från denna tvål har visat sig vara mycket svår att skura ren från badkaret. Rosa smutsränder må vara roligt en stund, men nu vill jag få bort det! Hur kan man sälja tvål vars färg inte går bort? Vi har fått denna tvål i present och nu hamnar den nog faktiskt i soppåsen. Flaskan med MrMuscle går varm och jag håller andan, inte bara för att det luktar starkt. Skriker han från ovanvåningen? Jag lyssnar. Nej, det är tyst. Jag fortsätter städa. Så hörs det igen. Nej, inte heller nu har han vaknat, sonen.
Det måste vara en katt som kommit in! Tredje gången, och fjärde, låter det som en katt. Helt bestämt. -Kisse, kisse, lockar jag. Ingen katt syns till.
Jag vet att trots att jag nu VET att det är en katt, så kommer jag hoppa högt när den kommer strykande. Eller, tänk om det är grannens, sen säkert två månader försvunna, katt som nu dyker upp. Hålögd och mager..
-Kisse, kisse, ksss, ksss. Ingen katt.
Jag fortsätter med Mr Muscle, och så hörs ljudet igen.
Det kommer från flaskan. När man trycker ut medlet flera gånger i rad och flaskan "laddar upp sig" igen. Det måste vara det!
Jag har ju sett Jurkyrkogården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar