Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 22 maj 2010

Pådrag

Så här i slutet av maj kom då sommaren! Dagen har varit som en härlig, varm och solig sommardag. Turen till den närliggande badplatsen nu ikväll resulterade i årets första dopp. Nej, inte jag. Jag är en riktig badkruka. Men dottern har badat.
Det började med att vi skulle doppa fötterna, sen åkte allt utom trosorna av och tillslut även de. Och sen badades det så det stod härliga till. Sandhögarna hoppades det och rullades i och så badade hon igen. Och igen. Och så pratade hon naken och sandpanerad ogenerat med några pensionärer som stod och spanade mot vattnet.
Vad var det så många stod och tittade på? SÅ anmärkningsvärt är det väl ändå inte med en unge som badar fast vattnet på sin höjd är 15 grader..?
Nej. Brandkåren kom körande ner till stranden. Innan dess hade en stor båt åkt omkring utanför i sundet, det hade vi noterat.. Och så kom en helikopter då smattrande tillslut.
En båt som någon tydligen sett försvinna. Därav pådraget.
Hemma igen somnade dottern på några minuter.
Det blir nog ett nytt bad imorgon misstänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar