Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 16 maj 2010

Loppis


I helgen har jag varit på två loppisar. Bästa fyndet är en gammal cool klocka i mintfärg för det facila priset av 70 kronor. Tänk 50-talsraggaråk, med visare spetsad med en FJÄRIL i guldmetall!
Hur fin som helst. Men den tickar nåt förfärligt. In i sovrummet kommer den aldrig!
Den loppisen var i en park i Mörbylånga. Dottern fyndade en massa, främst genom sin farmors försorg. Jag har SVÅRT att köpa saker jag inte tycker behövs eller som jag inte känner riktigt för. Det spelar ingen roll om de bara kostar 10 kronor. Men några grejer som kom med hem var riktigt fina.
Till mannens förskräckelse skulle vi åka på loppis idag igen. Till en gammal lada som ligger här i närheten. Uj, vad grejer där fanns! Allt mellan himmel och jord! Jag retade mig genast på att jag aldrig åkt dit tidigare, vi har ju ändå bott här ett par år.
Men bättre sent än aldrig!
Jag köpte bl.a. en rund 70-tals fåtölj i böjd bambu att ha ute. Det fanns ingen dyna till, men det går ju att fixa.
-Vill du inte provsitta? frågade jag mannen när jag kom hem.
-Den ser väl hård ut. Säger han och avstår.
Jag misstänker att han inte har nån vidare lust att följa med mig till denna lada. Någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar