Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 14 april 2010

Retfullt

Vi har klarat av årets första besök på en närliggande plantskola. Det blev ett mycket kärt återbesök, även om det var i kallaste laget att strosa omkring och njuta ordentligt.
Dottern kom genast ihåg att här kan man få glass som muta och vilken glass blev årets första på plantskolan? Glassmärket har lanserat en Hello Kitty-glass, rosa och vit. De är inte dumma. Det skulle väl vara en Prinsess-glass då som möjligtvis hade kunnat konkurrera med denna storhövdade kissekatt utan svans.
Ett annat mer märkligt "kom-ihåg" för dotterns del var toaletten. Efter blott 5 minuter säger hon att hon behöver kissa. Och ytterligare 10 minuter senare att hon behöver bajsa. Några droppar kiss kommer denna gång.
Det här med hennes toa-fixering börjar bli lite irriterande, speciellt när man är och handlar och med en full varuvagn plötsligt måste tokrusa iväg till andra änden av köpcentrat för att uppsöka toaletten och det bara kissas lite, lite. Och kissats strax innan man åkte hemifrån. Men hon är ju för liten att ifrågasätta detta behov. Tänk om det verkligen är akut?
Tillslut betalade vi för glassen, en fröpåse, jord och kobajs. Det luktade en del i bilen och jag har börjat fundera på hur man ska göra när man lägger ut kobajs i rabatten.
Tänk egentligen att man betalar för bajset.
Apropå betala. När jag skulle köpa jord betalade jag först 49 kr för 50 liter på ÖB. Tänkte att detta var rätt dyrt och på plantskolan tog de 120 kronor för 3 säckar. Sen när vi stannade på Konsum på hemvägen kostade 4 säckar lika mycket. Änglamarks ekologiska jord dessutom! Retfullt. En hel kväll retade jag mig på detta. Men man gynnar ju den LOKALA plantskolan i alla fall. Så tänker jag alltid när jag köpt nåt dyrt som är lokalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar