Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 13 april 2010

Namnad


Dottern skriver nu sitt namn! Lite knaggligt, men ändå! Inte det lättaste namnet heller. Hon kunde ju ha hetat Li eller Lo. Eller Z. För visst var det ett barn som fick lov att heta det nyss, myndigheterna godkände detta korta namn..
Det kunde varit värre också, hon kunde hetat Petronella. Eller Henrietta.
Eller nåt indiskt låååååååångt namn. Kanske fördomsfullt, men det är väl nån med typ 36 bokstäver i sitt indiska namn som har rekord.
Och "IS" på teckningen är gårdagens datum, 12, tvåan är spegelvänd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar