Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 3 april 2010

Äggröra


I en by här på ön var det igår för andra året i rad ett evenemang som lämpligt nog i Påsktid kallas "Äggröran".
Det var allehandla aktiviteter: marknad, loppis, fårvallning, ägglekar, fika, barnteater, ponnyridning, karneval m.m.
Dagens höjdpunkt blev nog för dottern ändå att få åka häst och vagn bredvid sin lite äldre, älskade kusin. Och så ponnyridningen förstås.
Det är detta jag tycker är så fantastiskt med Öland och byarna, att man anordnar sånt här fast det är litet.
Att sen ponnyridningen i år kostade 40 kronor istället för 10 kronor som förra året är sånt man får ta. Jag betalar gärna om det innebär att man anordnar det här nästa år igen!
Att jag sen lyckades fynda en blomlåda till altanen för 20 kronor var en bonus. Ett riktigt bra loppisfynd är alltid trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar