Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 19 mars 2010

Återanvändning



Jag läste för nåt år sedan om de smarta designers i min egen ålder som plockat upp barndomens favoriter i sin design. Exempelvis "Spöket Laban" och "Alfons" som finns på allt från barnskedar till kläder. Man förstår ju att det säljer! Lite nostalgi är nog aldrig fel.
Det är roligt att ha fått ett barn av varje sort. Det måste erkännas. Hade jag fått en flicka till hade detta kännts optimalt, det är jag säker på. Vi har flickkläder som kan fylla en egen second-hand affär. Innan jag fick sonen tänkte jag att "han får ha flickkläder". Men nu känns det inte lika roligt. Rött är OK. Han klär i grönt. Men rosa..? Nja. Inte lika skoj. Mannens lillebror blev pappa till en liten flicka för några månader sedan så nu kan det rosa slussas iväg dit. Mycket praktiskt. Och miljövänligt.
Ett plagg med rosa inslag som bara är för söt är dotterns gamla "Tummen"-body. Den får nu återanvändas av sonen.
Dottern är på den undre bilden 11 månader, sonen på den övre är snart 10.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar