Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 3 februari 2010

Povel


Efter en tids gnällighet har nu nummer 5 av tänderna kommit upp, en liten en, bredvid den vänstra tanden i överkäken. Sonen som just hade börjat äta hyfsat av vanlig mat övergav detta för några dagar sedan till förmån för ammningen. Och det ska ammas hela tiden. Och han har bitit mig flera gånger, väldigt HÅRT! Mannen sa igår att det kanske är fler tänder på gång? Och ja, det var det.
Sonen som för övrigt ser ut som en liten Povel Ramel ibland när han ler? Fast med hår då. Och utan keps.
Och mat runt munnen ser faktiskt mindre oaptitligt ut i svartvitt?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att du gillar min blogg. Har inte skrivit på länge eftersom vi fick en son i december, vår första, och jag har inte riktigt hunnit...

    Roligt att du ska plantera fröer. Jag gjorde det för första gången förra året. Tyvärr har jag inte påsen kvar på riddarsporrarna men jag hittade en notis om att de ska stå halvskugga-sol, blommar juli-september. Förra året fick jag bara blad så i år ska det bli spännande att se hur den kommer att se ut.

    Lycka till!

    SvaraRadera