Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 12 februari 2010

Nya utmaningar

Sonen är nu drygt 8 månader och kan fortfarande bara förflytta sig genom att halka lite hit och dit, sätta sig upp och sedan lägga sig åt andra sidan för att nå något av intresse. Han är lite frustrerad över detta. Tror jag. Jag tänker att han nu kräver han nog liiiite större utmaningar när det gäller leksaker än att bara tugga eller hålla i nåt.
Tar således en tur till förrådet. Vid första anblicken ser det inte så illa ut, vi har väl hyfsad ordning, men eftersom en hel del kartonger inte är uppmärkta och en massa saker förvaras i allehanda påsar av varierande storlek är det ändå svårt att hitta.
Huset svämmar över av leksaker, och vi har mycket bebisleksaker framme, och ändå finns det minst lika mycket där ute sen dottern var bebis. En hel del i princip oanvänt. Och jag tror vi själva inhandlat typ två-tre av dessa saker.
Den enda grej jag vill hitta lyser med sin frånvaro trots att jag går igenom leksakskassarna. Några nyheter för att försöka behaga sonen plockas ändå in; en bok i tyg med olika prasselfunktioner och en grej man kan sätta på gåstolen att snurra på.
Om några år ska jag anordna loppis. Räcker nog till att ha en egen här hemma i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar