Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 26 februari 2010

Glad i bad


Lille sonen gillar att bada. Så även dottern. Förra året badade hon tidigt, hoppade i vid vår lilla badplats i slutet av gatan. Ena plagget efter det andra åkte av och tillsist var hon i helt. Båda barnen verkar vara "vattendjur". Och de har inte ens gått på babysim. Hade jag gått med dem hade jag ju trott det var därför de är så orädda för vatten. Sist mannen var i simhallen med dottern hoppade hon t.o.m. från trampolinen med sina simkuddar på armarna.
Babysim verkar på något sätt ha blivit ett obligatorium idag. Jag kände mig nästan lite udda som inte gick på det, när dottern var bebis.
Jag var själv väldigt förtjust i att bada som liten, har blivit fegare med åren. Kommer ihåg att föräldrarna ropade att "Nu måste du komma upp!" Jag låg i tills jag blev blå om läpparna.
Att gilla bad kanske går i arv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar