Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 10 februari 2010

Efterlyst

På samma sätt som strumpor försvinner i tvätten försvinner kläder på dagis. I tvättmaskinen är det förvisso mer underligt hur socka på socka kan upplösas i intet, men vart tar alla kläder på dagis vägen? Jag vet ju att dottern får med sig både lånekläder och andras kläder hem, men då lämnar jag TILLBAKA dem. Dottern försöker ibland hävda att någon okänd tröja visst är hennes. En randig lånetröja nu sist. Jag: -Har du en lånetröja under din egna? Dottern bestämt: Nej, den är MIN!
Nu senast har ett par termovantar försvunnit. Det är andra paret på några månader, de andra försvann innan jul. Ibland hjälper det att efterlysa kläderna, men ofta förblir de frånvarande. Kanske är det så att fler har det som vi, med så mycket kläder till ungarna att man kan öppna sig en egen second hand-affär? Ju fler kläder man ska hålla reda på desto svårare blir det ju att se om nåt extra tillkommit.
Ibland skyller jag på mannen. Han har sämre koll. Ja, så ÄR det faktiskt. Han har redan börjat blanda ihop dotterns strumpor med mina. De strumpor som inte är rosa eller har kattungar på sig då. Hon har storlek 26-27 sådär och jag 36. I och för sig tar han ju mina strumpor ibland också, fast han har storlek 45.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar