Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 6 februari 2010

Dotterns fotografier


Dottern gillar att ta kort. Hon är van vid det från dagis där de får ta kort och sen berätta för kompisarna vad det är de fotat.
Igår lekte vi frisör. Även lillebror skulle friseras med små hårklämmor.
Sen skulle vi ta kort. Det är roligt att se vilka motiv som faller dottern i smaken. Inte alltid de man själv hade tänkt att fota, som t.ex. skorstenen till kaminen. "Kranen" som dottern säger av någon anledning. Ett tag tog hon ofta kort på sina nappar, med fördel ihopsamlade i en hög.
Och en annan sak med att hon tar kort är att man själv ibland slinker med på ett hörn. Inte för att jag älskar att vara med på kort nu förtiden, när man oftast degar runt i mjukisbyxor med häng och har småfett hår, men ändå.
Mannen tar nästan aldrig kort så de kort från senaste halvåret där jag själv är med är i princip uteslutande dottern som tagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar