Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 26 januari 2010

Shake it

Iklädd mina grå Hello Kitty pyjamasbyxor och en av mannens t-shirts åkte jag igår för att gympa. För första gången på ca 2 år. Gympan är i en sporthall och det är mycket billigt att träna där vilket passar min nuvarande lön från Försäkringskassan.
Det var mest damer 50+ som var med på detta pass. Vissa i betydligt bättre form än jag själv, vilket var lite knäckande men hoppingivande samtidigt.
Passet var bra, musiken var bra, ledaren var bra. För mig gick det OK för att vara en otränad mamma-massa. Inte bara brösten skumpade, hela jag liksom dallrade under passet. Kroppen har ingen styrsel längre, armar och ben flyger liksom iväg lite som de vill ibland. För nåt år sedan fanns det träningstoppar i nåt material som kallades "stay-in-place", vet inte om det finns längre. Men det kunde bara töja sig på bredden för att inte det skulle skumpa för mycket. Önskade igår att det fanns byxor, eller varför inte helkroppsdresser, i detta material att träna i?
Jag lyckades hänga med hyfsat i passet och kommer fortsätta! Hurra, hurra! Jag var så glad och nöjd när jag kom hem. Och sov bättre nu i natt än på mycket länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar