Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 28 januari 2010

Fåken


Nu är den här. Ölandsfåken. Min första fåk. Det snöar och snöar. Kom säkert en dm på några timmar igår. Snöplogen körde vända på vända.
Jag var och handlade och när jag kom ut ifrån affären hade det blåst dit så mycket snö att jag knappt kunde köra kundvagnen. Jag hann fundera ett ögonblick på hur jag skulle bära mig åt att få alla kassar till bilen, men då kom en snäll kille som hjälpte mig att dra vagnen.
Ur Nationalencyklopedin: fåk, på Öland gängse benämning på snöstorm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar