Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 1 januari 2010

Nyår




Nyår spenderas hos vänner som också har barn. Ungarna leker och dansar sig röda och trötta och framåt kvällen trillar de lite hit och dit som ett plockepinn. God mat och trevligt sällskap både för vuxna och barn! Vi åker hem rätt tidigt och vid tolvslaget sover barnen förvånande nog utan att vakna av alla raketer. Jag vaknar däremot.
Dagen till ära ska jag ha klänning. För att denna ska sitta snyggare har jag tänkt mig ett par "håll in trosor". Det visar sig att de är omöjliga att ens dra upp över rumpan, så jag ger upp tillslut. De håller alltså in så mycket att de inte går att få på! Jag hinner reflektera över eventuella toalettbesök under kvällen, om de inte går att få på, då kanske de inte går att ta av lite snabbt? Och sen ska de ju på igen.. Detta eventuella problem slipper jag alltså och får ha vanliga trosor och strumpbyxor.
En av nackdelarna med att ha "fött barn figur", förutom den rent estetiska aspekten, är att jag inte längre har någon midja och således inget som kan hålla strumpbyxorna uppe. Jag får dra dem högt upp på magen, men de glider envist ner gång på gång och tillslut struntar man i dem och floppiga magen får hänga som den vill..
Jag efterlyser strumpbyxor med hängslen. Strumpbyxor som liksom är som en baddräkt upptill, med axelband, fast där urringningen liksom är under bysten istället..

1 kommentar:

  1. oj oj, det är ju det jag säger. Signe kommer/borde starta ett rockband, det kan bli hur bra somhelst. Starquality!

    SvaraRadera