Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 12 januari 2010

Mulligt

Jag var i en provhytt för första gången på ett halvår igår. Det var en sorglig historia.
Trots att jag dyrt och heligt LOVAT mig själv att aldrig göra om samma misstag som efter att ha fått dottern: att gå upp en massa i vikt EFTER förlossningen. Men nu har detta hänt igen. Det är för bedrövligt.
Jag är småtjock, det är bara att erkänna. Har aldrig vägt så här mycket innan och det är väl en tidsfråga innan mina knän börjar ömma.
Boven i dramat är väl för lite motion och "fredagsmys" (detta ganska vedervärdiga, men beskrivande ord) varannan dag. Dags att ta nya tag.
Häromdagen somnade dottern lutad mot mig när vi läste bok. Det har aldrig hänt tidigare. "Underlaget" var väl tillräckligt mjukt kan jag tänka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar