Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 15 december 2009

Tid för dop

Äntligen har vi fått ett datum för att döpa lille sonen. Efter många turer och en del krångel i församlingen vi tillhör har vi fått tid inne i Kalmar, samma kyrka som dottern döptes i och med samma präst. Och han är bäst, en mer sympatisk präst får man leta efter. Så det känns jättebra!
Mannen har varit orolig över sonens ålder vid dopet. Han har tyckt att tiden tickar iväg, när blir bebisar för gamla för dop? Deadline var nog egentligen för en månad sen eller så..
Oron är kanske delad. Ena syskonbarnet har sagt att -Prästen kanske inte orkar bära bebisen?
Nu är ju sonen som tur är av det nättare slaget. Så det ska nog gå bra? Huvudsaken är väl att han inte kan springa iväg och ifrån dopfunten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar