Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 21 december 2009

Jultradition

En tradition, har jag hört, är ungefär när man upprepat nåt tre gånger på samma sätt.
Min kropp har en högst oönskad tradition: infektioner i ansiktsregionen. Som ett brev på posten får jag sen en fyra-fem år tillbaka munsår av skiftande art, tiden kring jul och nyår.
Det hela startade för en 7-8 år sedan med ögoninfektioner, vilket effektivt hindrade mig från att gå ut på juldagen i min hemstad. Ett illrött öga, som dessutom varar och svider gör ju inte direkt att man känner sig hetast i stan. Ett år passade det dock rätt bra när jag var på en maskerad förklädd till vampyr. Det var några som uttryckte beundran över min förklädnad. Hela ögonvitan i ena ögat var ju illröd!
Igår sprack så ena mungipan och det kliar lite på underläppen. Och nu är det jul igen! Tyvärr blir det således inte så mycket julpussande för min del. Kanske smittar detta? En jultradition jag i så fall helst undviker att föra vidare till min man och mina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar