Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 28 december 2009

7 månader


Sonen är 7 månader idag och sitter lite själv. Man får dock vara beredd på att han faller. Syster yster tycker han ska tappa balansen snabbare än vad han faktiskt gör och "hjälper" gärna till. Men hon stöttar också.
Tänderna i överkäken har precis tittat fram. Det ser liksom brutalt ut på nåt sätt, som två bölder där den vita emaljen lyser igenom. Det liksom ser ONT ut. Det har varit ett ständigt pillande i munnen senaste veckan och ganska gnälligt. Undrar hur det känns när tänderna bryter igenom? Skönt är det inte i alla fall, det kan man vara säker på. Om någon vecka är tänderna uppe helt och den riktigt lilla bebisens utseende, som förändrades i och med de allra första tänderna, byts så slutligen ut mot den lite äldre bebisens charm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar